måndag 25 mars 2013

Utvecklingslaget är seriesegrare!


Kapten Fredrik Johansson in action!
Arkivfoto: Thomas Wiphagen

Utvecklingslaget står nu även de som seriesegrare och vi tar och en koll på Kapten Fredrik Johansson.

Du har varit kapten för Utvecklingslaget, hur har det funkat under säsongen?
Det har känts bra att vara kapten för detta talangfulla lag som har blandats med både unga och äldre rutinerade spelare under säsongen.

Det är tydligt att du har varit en god ledare för gänget, något du kan hålla med om?
Nja, jag vill inte höja mig själv. Jag kan bara säga att det har varit en ära att få vara med om att plocka hem seriesegern med killarna i laget.

Det är nu klart att ni är seriesegrare ni delar poäng med IFK Klagshamn men vinner på målskillnad. Ni har flest gjorda och minst insläppta, hela +81! Vad är anledningen till att ni levererar så bra?
Vi under hela säsongen alltid ställt upp med grymma spelare och att vi har rullat runt på vårt allt folk i alla matcher. Målskillnaden är nog för att vi har haft oerhört bra målvakter och ett bra kompakt försvar samt skyttar av hög rang på våra forwardspositioner.

Vilket är ditt bästa innebandyminne med utvecklingslaget från den gångna säsongen?
Lite egoistiskt tänkt är det nog sista hemmamatchen när jag gör hatrick och nog flest poäng under en match denna säsongen men ser man till laget så är det nog seriens absolut längsta bortamatch mot Cimrishamn. De kommer överlägsna efter att precis ha vunnit sin A-lagsmatch med 20 bollar. De ställer upp igen med sitt A-lag och tittar lite överlägset på vår magra trupp på 9 man. Vi tvålar sedan dit dem med 8-16! De fick en läxa att aldrig underskatta Å/K IBS. Sedan är det självklart alla goa skratt under säsongen med grabbarna. Ett härligt gäng helt enkelt!

Du har även fått förlängt kontrakt med A-laget, kommentarer på det?
Det är en stor utmaning och jag kommer träna stenhårt för att ta en plats i A-laget.

Några andra planer?
Kanske kommer jag att stötta HJ18 i kommande säsong men det är inget som jag har bestämt ännu.

Vi tackar Fredrik för intervjun och önskar honom lycka till i sin innebandykarriär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar